Ve dnech 13. a 15. května se žáci šestých tříd naší školy vydali na zajímavou výpravu do nedaleké Polné. Cílem jejich cesty bylo prozkoumat tamní historické skvosty a nahlédnout do života lidí v minulých staletích. A Polná rozhodně měla co nabídnout!
První zastávkou byl polenský hrad, který se tyčí nad městem a skrývá mnohá tajemství. Žáci s nadšením procházeli jeho komnatami a zavítali i do lapidaria, kde na ně čekaly kamenné fragmenty z různých historických období. Mohli si tak zblízka prohlédnout detaily architektonických prvků a soch, které kdysi zdobily město.
Následně se šesťáci přenesli v čase do staré lékárny. Zde na ně dýchla atmosféra dávných časů, kdy se léky připravovaly ručně z bylin a minerálů. S údivem si prohlíželi staré váhy, hmoždíře a nejrůznější nádoby, které kdysi sloužily k výrobě léčivých mastí a lektvarů. Zjistili například, že lékárníci v minulosti museli mít nejen znalosti o bylinách, ale často i alchymistické dovednosti.
Dalším zajímavým zastavením byly staré masné krámy. Tyto původní prostory žákům plasticky přiblížily každodenní život obyvatel Polné v minulosti. Představili si, jak rušno zde bývalo a jaké zboží se zde nabízelo.
Nejvíce fascinující zastávkou pro mnohé byla bezpochyby návštěva staré školy, kde na ně čekal neobvyklý exponát – dvouhlavé tele. Tento unikátní nález žáky zaujal a zároveň jim připomněl, jak odlišné bylo vnímání přírodních anomálií v minulosti.
Součástí návštěvy staré školy bylo i nahlédnutí do výkresů tamních dětí. Šesťáci s překvapením zjistili, že výtvarná výchova nebyla pro jejich předchůdce vůbec jednoduchá. Hodnocení dětských prací bylo mnohem přísnější a kladen byl důraz na preciznost a dodržování norem, což bylo patrné z dochovaných kreseb. Tato zkušenost žákům pomohla uvědomit si, jak se přístupy k výuce a hodnocení v průběhu času proměnily.