Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality > Akce ve třídě 5. A

Akce ve třídě 5. A

Dětský den na Plovce

Mezinárodní den dětí jsem se svými páťáky strávila na Plovce. Nejprve ve dvojicích hledali barevné fáborky a plnili zajímavé úkoly. Poté si opékali špekáčky a zazpívali známé písničky za doprovodu kytary. Nakonec museli spolupracovat jako tým - hledat a přemýšlet nad na sebe navazujícími indiciemi, jejichž správné vyřešení je dovedlo ke sladkému pokladu, kterým jsme se po třech letech soužití v jedné třídě rozloučili.

Cyklovýlet do Luk nad Jihlavou

Poprvé se mi podařilo vyrazit s mými páťáky na cyklovýlet. Vybrali jsme si jeden z mála slunečných červencových dnů a za doprovodu paní asistentky Hurdové a dvou ochotných maminek jsme se brzy ráno vydali za naším cílem - výtečnou zmrzlinou v cukrárně na městečku v Lukách nad Jihlavou. Cesta nám pěkně ubíhala pod koly, protože všichni zúčastnění se snažili respektovat domluvená pravidla. Po poledni jsme se příjemně unavení navraceli zpět do školy, vždyť jsme zdolali asi 30 km, a energii jsme dobrali ve školní jídelně, kde jsme si pochutnali na dobrém obědě.

Výlet do Žďárských vrchů

Úspěšně jsem se svými páťáky došla do 5. třídy a na rozloučenou jsem jim připravila třídenní turistický výlet. Nejprve jsme se autobusem vydali do Škrdlovic, kde nám ve sklářské dílně tamější poslední mistři skláři představili výrobu skleněných výrobků. Poté jsme se v parném dni přesunuli na ubytování do Skleného. Cestou jsme zchladili svá unavená těla v rybníčku Pstružák a hned se nám šlapalo lépe. Večer jsme si během bouřky zasoutěžili v týmech a hlavně se pobavili nad netradičními aktivitami. Jakmile se večerní obloha uklidnila, rozdělali jsme oheň, opekli špekáčky a zazpívali si u ohně za doprovodu ukulele. Na závěr prvního dne, když už obloha zčernala, jsme ještě vyrazili na stezku odvahy. Druhý den jsme ušli asi 18 km, během nichž jsme vyšplhali na nejvyšší vrchol Devět skal a s nadšením se doplazili do Tří Studní, kde jsme si zadováděli v rybníku Sykovec. Večer jsme si u ohně zahráli vymyšlené scénky, ukolébali se ke spánku táborovými písničkami a šupali jsme do hajan, neboť další den nás čekal poslední výšlap do Žďáru nad Sázavou a odtud již slíbeným vlakem domů. Výlet byl úspěšný nejen díky pěknému plánu, slunečnému počasí, nádherné přírodě, ale i díky skvělému doprovodu, kterým se opět stala p. uč. Musilová.