Cílem logopedické intervence v naší MŠ je rozvoj komunikace ve všech jejích podobách. Při aktivitách přihlížíme ke konkrétním potřebám dětí.
- Skupinová intervence
- probíhá ve všech třídách MŠ
- jde o všestranný rozvoj komunikačních dovedností s ohledem na věk a potřeby dětí
- tuto činnost zajišťují učitelky a logopedické asistentky
Aktivity směřují na:
- zrakovou a sluchovou percepci, diferenciaci
- paměť
- prostorovou a časoprostorovou orientaci
- rytmické cítění, rytmizaci pohybového i mluvního projevu
- hygienu a motoriku mluvidel
- sociální dovednosti
- slovní zásobu
- rozvoj jemné i hrubé motoriky
- Individuální intervence
- probíhá ve třídách BERUŠEK, SOVIČEK a VČELIČEK
- provádí ji školní logopedka
- na základě logopedického orientačního vyšetření řeči dítěte (depistáž) získáme vstupní informace o potřebách dítěte
- logopedka pracuje s dětmi individuálně v oddělené místnosti
- předškolákům jsou zadávány pravidelně úkoly k procvičování - nutná spolupráce s rodinou
- následně s dětmi pracují ve třídách logopedické asistentky
- převážně se zaměřujeme na odstraňování vad výslovnosti - dyslálii
- dále jsou prováděny aktivity jako u skupinové intervence - dle individuálních potřeb každého dítěte